Storytelling via sociale media

Welke docent uit de middelbare schooltijd is je het beste bijgebleven? Dat is de docent met het beste verhaal.

Als dat zo is moeten we als eventmarketeer ook zorgen voor een goed verhaal. Daar denk je bijna vanzelfsprekend aan bij het organiseren van het event zelf. Je hebt dat verhaal ook nodig bij de inzet van je event cross media strategie. Een verhaal bedenken is één, een verhaal vertalen naar een goed script is twee.

Een ander aspect bij het ontwikkelen van een verhaal en een script is de verspreiding. Bij het maken van een video denk je aan een kop, romp en staart in je video. Bij een cross media strategie zitten de kop, romp en staart van een verhaal verdeeld over verschillende media en verschillende momenten. Daar moet je dan rekening mee houden bij het ontwikkelen van je script en het produceren van je content.
Tijdens deze training helpen we je met:
- Het ontwikkelen van een pakkend verhaal
- Vertalen naar een duidelijk script
- Koppelen aan de verschillende media
- De nadruk bij media ligt op de inzet van sociale media
- Ontwikkelen van pakkende shots en flitsende teksten

Een creatieve training waarbij vertaling van je strategie naar verhaal en van verhaal naar script centraal staat. Ook wordt de vertaling van je verhaal naar verschillende media uitgevoerd door gebruik te maken van shots en teksten.
  • Training: Storytelling via sociale media
  • Duur: één dag
  • Colleges: 2 colleges

Voor wie is deze training?

Deze training is geschikt voor iedereen die in de eventbranche werkzaam is en bewust wil gaan werken met storytelling in de marketingstrategie. Het gaat om de praktijk van het ontwikkelen van een story tot en met het vertellen van de story. Je kunt na deze dag een bureau of creatief briefen of je kunt zelf aan de slag met je story.
Actueel
De docent gebruikt de meeste actuele inzichten en ontwikkelingen. Tijdens deze dag heb je natuurlijk de kans om je eigen inzichten voor te leggen en het gesprek aan te gaan over jouw huidige aanpak. Maak daar ook actief gebruik van, dan kun je de toepassingen direct voor je eigen plan gebruiken.
Gericht op de eventbranche
Deze training is speciaal samengesteld op basis van de wensen en behoeften uit de eventbranche. Daarom is de inhoud van deze dag direct bruikbaar voor het ontwikkelen van je eigen story.
Erkend certificaat en PE waardering
Deze training is erkend door het Instituut voor Eventmarketing & Strategie. Het certificaat dat je krijgt heeft dus een waarde in de branche. Daarnaast krijg je ook PE punten voor deze training.
De volgende onderwerpen worden onder andere behandeld. De ontwikkelingen in de eventbranche zijn het uitgangspunt voor de invulling van de dag, geven van voorbeelden en cases en andere thema’s.
  • Ontwikkelen van een verhaal
  • Vertalen naar een script
  • Opzetten van storyboarding
  • Gebruik maken van shots
  • Verhaal distribueren via verschillende media
  • Inzet sociale media als Instagram, Facebook, LinkedIn en Whatsapp

Aan het eind van de dag heb je:

  • Inzicht in de toepassing van een goed verhaal
  • Een storyboard ontwikkeld
  • Een script opgezet
  • Het verhaal vertaald naar media
  • Inzet van sociale media

Dit is een creatieve training met inzicht, inhoud en ook veel toepassen van de kennis. Je gaat aan het eind van de training naar huis met je eigen script voor een campagne of evenement dat er aan komt.

De investering die we voor deze 1-daagse training vragen:

  • 549 euro
  • inclusief lesmateriaal, catering, ervaren en inspirerende docent en locatie
  • exclusief btw

De training gaat door bij voldoende deelnemers. Mochten er veranderingen plaats vinden in de data of locatie dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op en bespreken de oplossing met je.

De opbouw van de training:

  • de training bestaat uit 1 dag
  • aanvang 09.30 uur tot 12.30 uur en 13.30 uur tot 16.30 uur

Deze 1-daagse training wordt gegeven op de volgende data:

  • vrijdag 20 september 2019
  • vrijdag 22 november 2019

De locaties waarop de training wordt gegeven:

  • Utrecht
  • Amsterdam