Neuromarketing en Persuasion Marketing

De hoeveelheid berichten die je per dag ontvangt is zoveel dat je ze niet allemaal meer leest. Je werpt er een snelle blik op en dat bepaalt of je verder gaat lezen of niet.
Als marketeer moeten we nu goed nadenken hoe de cross media strategie in elkaar zit en of we wel de juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste doelgroep met het juiste medium hebben gestuurd. In de praktijk blijf je met een snelle blik bepalen of het iets voor je is.
Daar komt neuromarketing en persuasion marketing om de hoek kijken. Hoe kun je met een aantal tips en handvatten de aandacht trekken en daarmee de conversie verhogen. Tijdens deze training bespreken we de basiskenmerken van neuromarketing. Vervolgens gaan we deze in de praktijk brengen. Veel voorbeelden hoe je aandacht trekt en mensen verleidt om zich aan te melden. In elk geval laten we de mensen dien waarvoor wij het medium hebben ingezet. Door de training heen:
- Bespreken we de kaders van neuromarketing
- Geven we de handvatten en tips om neuromarketing toe te passen
- We bespreken verschillende invalshoeken zoals die van Cialdini
- Praktijkvoorbeelden passeren de reveu
- Aan het eind van de training heb je je eigen media en uitgingen verbeterd
Een training met een grondige onderbouwing van de inzichten en hoe je tot die inzichten komt. Vervolgens gaan we de praktijk in en bespreken we onze eigen media.
  • Training: Neuromarketing en Peruasion Marketing
  • Duur: één dag
  • Colleges: 2 colleges

Voor wie is deze training?

Je bent een marketeer, eventmarketeer, schrijver van online en offline teksten, je rol is dat je beoordeelt of een uiting goed is. Het zijn slechts enkele rollen die mensen hebben die met teksten en afbeeldingen werken in uitingen.
- je leert zelf teksten en uitingen te maken die converteren
- je kunt anderen briefen wat je verwacht
- je bent in staat om producties van anderen te voorzien van een reactie met inhoudelijke argumenten
Actueel
De docent gebruikt de meeste actuele inzichten en ontwikkelingen. Tijdens deze dag heb je natuurlijk de kans om je eigen inzichten voor te leggen en het gesprek aan te gaan over jouw huidige aanpak. Maak daar ook actief gebruik van, dan kun je de toepassingen direct voor je eigen plan gebruiken.
Gericht op de eventbranche
Deze training is speciaal samengesteld op basis van de wensen en behoeften uit de eventbranche. Je kunt direct aan de slag met de handvatten en tools om je eigen uitingen online en offline te beoordelen en te verbeteren.
Erkend certificaat en PE waardering
Deze training is erkend door het Instituut voor Eventmarketing & Strategie. Het certificaat dat je krijgt heeft dus een waarde in de branche. Daarnaast krijg je ook PE punten voor deze training.
De volgende onderwerpen worden onder andere behandeld. De ontwikkelingen in de eventbranche zijn het uitgangspunt voor de invulling van de dag, geven van voorbeelden en cases en andere thema’s.
  • Neuromarketing
  • Leesgedrag
  • Kijkgedrag
  • Teksten en afbeeldingen
  • Effectieve teksten
  • Offline versus online
  • Neuromarketing tijdens het evenement
  • Persuasion marketing
  • Verhogen van de conversie op website
  • Jouw eigen cases
  • Voorbeelden uit de praktijk

De uitingen die je gebruikt voor, tijdens en na het evenement breng je mee en verbeteren we tijdens deze dag.

Aan het eind van de dag heb je:
  • Inzicht in de mogelijkheden van neuromarketing
  • Kun je de technieken daadwerkelijk toepassen
  • Heb je de tips en handvatten om betere uitingen te maken en schrijven
  • Kun je de theorie koppelen aan de praktijk
  • Toepassen van persuasion marketing voor je website

Je eigen meegebrachte uitingen vormen een onderdeel van het programma. Je hebt na de training inzicht in hoe je jouw eigen uitingen beter kunt vormgeven en invullen.

De investering die we voor deze 1-daagse training vragen:

  • 549 euro
  • inclusief lesmateriaal, catering, ervaren en inspirerende docent en locatie
  • exclusief btw

De training gaat door bij voldoende deelnemers. Mochten er veranderingen plaats vinden in de data of locatie dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op en bespreken de oplossing met je.

De opbouw van de training:

  • de training bestaat uit 1 dag
  • aanvang 09.30 uur tot 12.30 uur en 13.30 uur tot 16.30 uur

Deze 1-daagse training wordt gegeven op de volgende data:

  • vrijdag 20 september 2019
  • vrijdag 22 november 2019

De locaties waarop de training wordt gegeven:

  • Utrecht
  • Amsterdam